Prospături: folk rearanjat de la Wye Oak și LUMP, neo soul de la Jungle, new wave ca la carte de la Nation Of Language și hip-hop cu mesaj de la Childish Gambino.

„It Was Not Natural”, de Wye Oak // Duoul din Baltimore tocmai ce-a lansat The Louder I Call, The Faster It Runs, al șaselea album pe care continuă să regândească muzica folk prin extensii synth și dream pop. Noul video lejer suprarealist e regizat de Dan Huiting (unul dintre favoriții lui Bon Iver), iar cântecul e așezat & poetic: „My foot uncovers, What my heart wishes is a treasure, Seemingly foreign, But somehow still it is familiar.”

//

„Happy Man”, de Jungle // Proiectul britanic neo soul care ne-a cucerit în 2014 cu discul de debut a strâns material de încă un album și ne-a luat prin surprindere cu două piese: „Happy Man” și „House in LA”. Dacă prima e familiară și old-school moralistă („Buy yourself a dream, it won’t mean nothing”), a doua ajunge pe teren (încă) neexplorat.

//

„Reality”, de Nation Of Language // Proiectul americanului Ian Devaney e atât de new wave încât ți-ar fi ușor să-ți păcălești prietenii că ar asculta de fapt o trupă din anii ’80. Ca influențe, brooklynezul menționează și The National sau Beirut și nu degeaba – are din sensibilitatea primilor sau sintetizatoare vag clandestine în stilul lui Zach Condon. Pe Bandcamp găsești și un prim EP lansat în 2015, însă noile cântece sunt luate în serios de critici, iar Devaney deja prinde tot mai multe concerte.

//

„Late To The Flight”, de LUMP // Duo proaspăt, pus la cale de Laura Marling și Mike Lindsay (pe care cel mai probabil îl știi din Tunng), ajuns la al doilea single după „Curse Of The Contemporary”. Așadar se întâlnesc undeva la mijloc joaca & sarcasmul lui Lindsay cu poetica lui Marling. EP-ul de debut a fost înregistrat în studioul lui Mike și va fi lansat oficial pe 1 iunie.

//

„This is America”, de Childish Gambino // Poate cel mai puternic audio-vizual al anului, noul single și video regizat de Hiro Murai e dinamic, reflexiv & simbolic când vine vorba despre gun control, rasism, consumerism, social media și așa mai departe – Calvin The Second e în rolul tatălui lui Trayvon Martin, puștiul împușcat de poliție în 2012. Corul e de asemenea o referință la masacrul din 2015 de la Emanuel African Methodist Episcopal Church din Charleston. În același timp, copiii dansează, la fel și Donald Glover, schizofrenic între naivitate și agresivitate, picat (excelent?) într-o perioadă când Kanye West a agitat, la rândul său, apele ideologice ale americanilor.

Subscribe To Control Newsletter

Join our mailing list to receive the latest news from Control and be the first to find about our new events,

You have successfully subscribed to Control Newsletter

Share This