Select Page

Proiectul pus la cale de Sebastian Lee Philipp e deseori contextualizat cu eticheta neo-krautrock. De altfel, totul a început la Dusseldorf, orașul unor Kraftwerk, NEU!, DAF sau Liaisons Dangereuses, cu ajutorul lui Ralf Beck, în rol de co-producător și „omul cu studioul” (Ralf e unul dintre „clasicii” scenei electronice germane, făcând parte din proiecte precum Unit 4, Nalin & Kane sau Fortunato & Montressor). Die Wilde Jagd, însă, e mai mult decât omagiu genului motorik, explorând substraturi mistic psihedelice. Iată trei cântece de referință.

Austerlitz

Al doilea cântec de pe albumul de debut autointitulat, apărut în 2015 la Bureau B, e probabil și cel mai cunoscut. Crescendo cu demaraj napoleonic (referința evidentă: „Bătălia celor trei împărați” din Moravia, întâmplată în 1805), dar și nuanțe balcanice (deh, alianța ruso-austriacă), în același timp exercițiu în simplitate & concret, coloană sonoră imaginară care pune „auster” în Austerlitz.

Morgenrot

Pe același album, atmosfera de vânătoare e întregită de un cântec pe care auzim și vocea lui Sebastian, hipnotică și apăsătoare, care s-ar potrivi lesne, oricând, pe genericul unui film realist nemțesc. Iarăși, substratul e demn de atenție. Pe lângă sensul explicit al cuvântului, care descrie răsăritul înflăcărat, poate trimite, ironic, și la filmul cu același nume din 1933, primul proiectat în timpul regimului nazist, care glorifică sacrificiul: „Germans may not know how to live, but they know how to die”, după cum spune căpitanul.

2000 Elefanten

Pentru albumul scos anul trecut, al doilea din discografie, Sebastian mărturisește că s-a izolat nopți întregi în studioul lui Beck. „I want to make the equipment in the studio sing, build a world of sound in which every tone, every effect has its own voice”, spune despre Uhrwald Orange (aka Clockwood Orange), scos la aceeași casă de discuri Bureau B. „2000 Elefanten”, o bijuterie aproape psalm despre loialitate, condimentată oriental, iese în evidență pe un disc care, deși e construit în (cam) aceeași paradigmă stilistică și compozițională, seduce prin instrumente precum mandolina meditareeană sau krakebul african, dar și datorită înregistrărilor din natură realizate în Portugalia sau altora cu cânturi corale bisericești.

//

Die Wilde Jagd ajung la noi Sâmbătă, 2 Februarie, într-o seară completată de Damon Jee. Mai multe detalii pe pagina de Facebook.

Share This