Lista noastră săptămânală a crescut mare (așa va fi la fiecare început de lună). Bașca, unele nume vor fi anunțate aici, în premieră. Așadar, în Noiembrie avem seri de jazz, două nume importante în zona indie pop și altele cel puțin la fel de importante pe scena electro.

Eivind Aarset Quartet @ Jazz Nouveau (5 Noiembrie)

Cel mai solicitat și prolific chitarist norvegian al momentului, unanim apreciat pe scena de jazz contemporană, Aarset a depășit cu brio provocarea ultimă a oricărui instrumentist, aceea de a-și găsi un sound inconfundabil. Debutul său ca lider de grup, albumul Electronique Noir din 1998, a fost descris de New York Times ca „’Unul dintre cele mai bune discuri de electric jazz post-Miles Davis ’’. Aarset ajunge la noi împreună cu doi bateriști, Erland Dahlen (Madrugada, Mike Patton, Mathias Eick) și Wetle Holte (Bugge Wesseltoft, Anja Garbarek), și basistul Audun Erlien (Bernhoft, Nils Petter Molvaer).

Automata Festival (8-10 Noiembrie)

Prima ediție a festivalului dedicat muzicii electronice este gândit ca un catalizator multidisciplinar al interacțiunii dintre om și tehnologie care își propune să înțeleagă mai bine prezentul, mai degrabă decât să anticipeze viitorul. Prima ediție propune o intersecție între artiști locali și internaționali, manifestată prin concerte live, reprezentări vizuale special comisionate, DJ set-uri, workshop-uri și discuții cu artiști.

Citește Prima ediție Automata. O intersecție între artiști locali și internaționali, scris de Dragoș Rusu.

Lea Porcelain (16 Noiembrie) (foto)

Duoul nemțesc a scos anul trecut unul dintre cele mai impresionante & respectate albume de debut, Hymns to the Night, au cântat peste tot în Germania, dar și mai departe la Londra sau Paris, și au cântat în deschiderea turneului european al celor de la Alt-J, ajungând astfel la festivalurile mari de pe continent. O completare incitantă & promițătoare în coldwave, Lea Porcelain te așteaptă cu voce apăsată, suprarealism melancolic și layere peste layere de emoții sintetice.

Ivan Smagghe (16 Noiembrie)

Apropiat al lui Andrew Weatherall, căutat pentru o serie de compilații de către celebrul magazin parizian Colette și unul dintre cei care au pornit respectabila casă de discuri Kill the DJ (alături de Chloé, Fany Corral și Stéphanie Fichard), Smagghe ne va propune dansuri versatile, jonglând cu colecția sa de discuri obscure, dar și cu genuri & perioade.

DVS 1 (17 Noiembrie)

Născut la Sankt Petersburg, dar crescut în Statele Unite, legenda techno Zak Khutoretsky e unul dintre cei care au pus serios umărul la nașterea scenei rave în a doua parte a anilor ’90, organizând petreceri încă de la 18 ani și, ceva mai târziu, deschizând propriul club în Minneapolis și, în același timp, pornind conceptul Wall of Sound, care captează atenția publicului asupra boxelor, nu a DJ-ului (despre treaba asta puteți afla mai multe într-un articol savuros scris pentru DJ Mag de Rob McCallum în ianuarie).

Mammal Hands @ Jazz Nouveau (19 Noiembrie)

Grupul din Norwich, unul dintre cele mai izolate orașe din Marea Britanie, departe de constrângerile unui showbiz nu foarte deschis la inovație și originalitate, și-a definit de-a lungul timpului un sound proaspăt și lipsit de clișee, datorat în parte „frecvențelor’’ eclectice pe care și-au acordat gusturile muzicale cei trei instrumentiști: spiritual jazz, muzică nord indiană, folk și muzică clasică.

Still Corners (20 Noiembrie)

Îndrăgiții scenei dream & synth pop, duoul britanic a atras atenția celebrei case de discuri Sub Pop după ce au vândut toate cele 700 de exemplare al primului EP, scos pe cont propriu, într-o singură zi. Au urmat, așadar, două albume acolo și alte două independent, la Wrecking Light, propria lor casă de discuri. Toate primite cu căldură de critica muzicală, dar mai ales de playlist-urile noastre.

Recondite (23 Noiembrie)

Un alt nume de referință al scenei techno, bavarezul Lorenz Brunner, foarte atașat de zona rurală, care e deseori inspirație în producțiile sale, are o discografie impresionantă, e fondator al casei de discuri Plangent Records, dar a trecut în CV și „semnături” la Ghostly International, Dystopian sau Innervisions, e printre headlineri la festivaluri ca Time Warp sau Melt! sau rezident la Enter.Ibiza al lui Richie Hawtin. Dar, cel mai important, e numit un John Carpenter al scenei techno. Și asta nu e deloc puțin.

Share This