Select Page

Austriacul Christian Fennesz a luat chitara în mână la 9 ani, iar după ce a trecut prin Maische, trupă vieneză de rock experimental, în 1995 semna cu Mego Records, casa de discuri pornită de Peter Rehberg, aka Pita, unde au mai apărut nume importante pe scena muzicii electronice experimentale, precum germanul Florian Hecker, proiectul japonez Merzbow sau americanul Jim O’Rourke. A urmat un Prix Ars Electronica în 1999, iar doi ani mai târziu albumul Endless Summer, cel mai apreciat și important al său.

„If I had a plan, it would be boring, but I don’t have a plan. I just see where it goes. I see where it leads me”, relaxează atmosfera Fennesz într-un interviu pentru Tiny Mixtapes. Chitara a rămas, probabil, singurul numitor comun în muzica sa, altfel experimentează cu tot felul de sintetizatoare sau instrumente improvizate, a căror iluzie compozițională se petrece undeva în deceniile pre-90, memorii contrafăcute siderale în ambient escapist sau, dimpotrivă, zgomotos & distorsionat.

Preocupat deseori de memorie și degradarea timpului, introspectiv și abundent, cu serioase tușe nostalgice, Fennesz pregătește de lansare Agora, al șaptelea său disc realizat într-un dormitor, după ce nu a avut acces temporar la un studio corespunzător. „It was all done on headphones, which was rather a frustrating situation at first but later on it felt like back in the day when I produced my first records in the 1990s”, mărturisește Fennesz. Ascultăm un preview și ne întâlnim cu meșterul austriac în primul Luni de primăvară.

//

Fennesz ajunge la noi Luni, 4 Martie. Mai multe detalii pe pagina de Facebook.

Share This